Published On: 2020.11.26.1072 words5,4 min read

Miért nem ajánlom, hogy Te magad készítsd el a termékfotóidat?

Az interneten böngészve rengeteg olyan módszert, praktikát, gyakorlati tippet találhatsz, mely a termékfotózás folyamatát próbálja a nem szakmabeli, tehát nem fotós vállalkozók számára könnyebbé tenni. Kompozíciós praktikák sokaságát ismerheted meg és szerkesztő programok tömkelegét használhatod, ha kicsit is utána nézel a lehetőségeknek, de valóban elég ennyi a megfelelő termékképek megalkotásához?

Egy kezdő webáruház esetén szinte biztosan csábítónak tűnik a gondolat, hogy profi fotós megbízása helyett inkább saját magad készítsd el a termékek képeit. Hiszen ezzel elsőre úgy tűnik, sokat foghatsz a költségeken, fotózni meg ugye mindenki tud… és ez valahol igaz is, csak az nem mindegy, hogy hogyan!

Az elképzelés sokszor végtelenül egyszerű, tapasztalataim szerint valahogy így néz ki: keresel egy egyszínű hátteret, elé rakod a terméket, előveszed a mobilod vagy felkészültebb esetben a fényképezőgéped, katt, és a kép már el is készült! Majd a végeredményt nagyban, a számítógépen ellenőrizve valószínűleg a következőket veszed majd észre:

  • A kép nem elég éles, lehet, hogy el is mosódott, mert bemozdult a kamera, tehát kellene venni egy állványt!
  • A termék színe a képen teljesen más, mint a valóságban, az árnyékok borzasztó zavaróak, valamit kezdeni kellene a világítással!
  • Az egymás után készült képek a változó napszakokban teljesen más színűek, nincs két ugyan olyan színű kép, a kicsit sem egységes mesterséges és természetes fények keveredései teljes káoszt okoznak.
  • A weboldalon van kép nagyítási funkció, de ha belenagyítasz a képbe, csak egyre több hibát fedezel fel…
  • A kép nem is olyan alakú, mint amilyenre szükséged van a feltöltéshez, le kellene vágni belőle, de akkor már vagy nem lesz középen, vagy kilóg valami a képből
  • Túl nagy a méret, a weboldal belassul a több tíz vagy több száz feltöltött fotótól, de ha kisebb méretben készíted, romlik a minősége
  • A képek feltöltve, tömegesen egyáltalán nem tűnnek profinak, sőt, kifejezetten gagyinak tűnnek, a termékek sokkal jobban festenek élőben!

Szépen sorban felfedezve a hibákat először dühbe gurulsz majd, ideges leszel, mert rengeteg időt és energiát fordítottál már rá, pedig 1000 más dolgod is lenne!

Elkezdesz utánanézni, hogyan készíthetnél jobb képeket, próbálod valahogy megszerkeszteni a meglévőket, de csak egyre rosszabb lesz. Böngészel a neten, keresgéled, hogy milyen technikai felszerelések segíthetik a munkádat, majd kihordasz lábon egy-két szívinfarktust a fotós felszerelések áraitól, de azért még eljátszol a gondolattal, hogy beszerzed őket, mert azt gondolod, hosszú távon lehet, hogy jól járnál vele…

A fotós technikákat is végigböngészed, minél több információt szerzel, annál lehetetlenebbnek tűnik az egész, mert a téma mélységei már messzire vezetnek, sokat kellene tanulnod, de mindeközben a többi feladatoddal már annyira beúsztál, hogy még ha sikerülne is elsajátítani a megfelelő képek elkészítéséhez szükséges ismereteket, idegrendszered már nem lenne hozzá! És ez lesz az a pont, amikor először beírod majd a Google keresőbe: „profi termékfotózás”.

Én szívből javaslom Neked, hogy ne járd végig ezt az utat, hiszen összességében rengeteget nyerhetsz azzal, ha már rögtön az elején egy profira bízod a feladatot!

Először is egy profi fotóssal biztosan nem fog csúszni az értékesítés azért, mert nem készültek el időre a megfelelő képek, és a fotók valóban olyanok is lesznek, amilyet elképzeltél, vagy még annál is jobbak. Te pedig foglalkozhatsz azzal, ami valójában a feladatod: építheted a vállalkozásodat, kommunikálhatsz a vevőiddel és fogadhatod a remek képek hatására egyre gyakrabban és nagyobb számban beérkező rendeléseket!

Ha ezt mind számításba veszed, nem is olyan drága egy profi termékfotózás!

tárgyfotózás világítás

Kíváncsi vagy rá, hogy egészen pontosan mennyibe kerül?

Mivel az ár nagyban függ a készítendő képek darabszámától, a fotózás helyszínétől, a termékek méretétől és tulajdonságaitól, valamint magától a koncepciótól is, így minden esetben egyénileg kerül a díj kiszabásra!

Én azt javaslom, mielőtt Te is megjárnád a már fent lefestett utat, olvasd el a tárgyfotózás folyamatáról szóló cikkünket, vegyük fel a kapcsoltot, és beszéljük át elképzeléseidet, majd az árajánlatot és mérlegelj a konkrétumok tükrében: megéri-e Neked költeni profi termékfotózásra, vagy sem!

Ha pedig a fenti leírással sem sikerült elvennem a kedvedet attól, hogy saját kezűleg készítsd el termékfotóidat, a koncepció nélküli ismeretszerzés és a hirtelen felindulásból elkövetett eszközvásárlások helyett, gyere el inkább 2 napos termékfotós workshopunkra!

Bodogán Sándor