Published On: 2020.11.26.1160 words5,8 min read

Miért fontos, hogy a termékedről profi képek készüljenek?

Azt hiszem, bátran kijelenthetem, hogy ha terméket értékesítesz egy webshopban vagy egyéb más online platformokon, talán a legfontosabb és legjövedelmezőbb befektetésed a profi termékfotózás lesz!

Ahhoz, hogy egyértelművé váljon számodra, miért ilyen hatalmas ennek a kérdéskörnek a jelentősége, nincs más teendőd, mint végiggondolni saját vásárlási szokásaidat! Van, hogy célirányosan keresel egy adott terméket, ruhát, cipőt, háztartásigépet, vagy ajándékot… Te mi alapján döntesz? Hányszor fordult már elő, hogy nem is akartál venni semmit, pár nap múlva mégis csengetett a futár? Gondold csak végig, hogyan történt ez!

Fontos tényező az ár, de rosszul kinéző, gagyinak tűnő terméket még a legjobb áron sem vásárol meg senki, azt hiszem érthető okokból. A vonzó és minőségi, sok előnyt ígérő termékeket azonban mindenki szeretné magáénak tudni!

Egy webáruháznak a termékgaléria a kirakata, a legtöbb esetben nincsen fizikai vásárló tér, ahol az érdeklődők kezükbe foghatják a terméket, érezhetik annak anyagát, súlyát, illatát, vagy éppen minőségét, láthatják színét vagy méretét. Egyedül a képek alapján szerezhetünk benyomást a termékek fizikai tulajdonságairól, melyek meggyőzhetnek bennünket arról, hogy valóban azzal a minőséggel fogunk szembesülni átvételkor, amit elvárunk az adott terméktől.

Az impulzus vásárlások esetén még ennél is fontosabb a termékképek minősége, ugyanis ilyenkor a vásárlókat nem csupán arról kell meggyőzni, hogy a szóban forgó áru megfelel minden minőségi követelménynek, de még arról is, hogy nekik szükségük van az adott termékre!

A termékképeket nem csak az áruházban való szemléltetésre, de hirdetésekre, kreatívokra, közösségi média kommunikációra is fel fogod majd használni, itt pedig a minőség létfontosságú, ha nem szeretnéd a hirdetésre fordított pénzt az ablakon kidobni!

Pontosan ezért fontos minden online kereskedelemben érdekelt vállalkozónak megértenie, hogy egy jó termékkép nem pusztán szemlélteti az eladni kívánt terméket, de kívánatossá is teszi azt az érdeklődők számára!

Egy Egyesült Államokbeli kutatás szerint, mely az online vásárlási szokásokat vizsgálta, a vásárlóknak minimum 4 különböző képre van szükségük ahhoz, hogy meggyőződjenek egy termék megfelelő minőségéről, és a vásárlás számukra egyértelmű döntéssé váljon. És bár tudom, hogy Amerika egy egészen más világ, a vásárlói döntések tekintetében mi is nyugodtan alapul vehetjük ezeket a számokat.

Az online vásárlás gyors ütemű népszerűsödésével itthon is egyre többen használják ki az értékesítés interneten keresztüli formáját, az utóbbi időben sokan teljes mértékben áttértek erre a kereskedelmi folyamatra, így a verseny egyre nagyobbá válik. Ugyan a kereslet is folyamatosan növekszik ezzel egy ütemben, de aki nem felel meg a felhasználók által támasztott követelményeknek, nem üti meg a szükséges ingerküszöböt, az bizony csak nagyon kis szeletet fog kapni a képzeletbeli tortából, vagy éppen ki is marad belőle.

Egyértelmű, hogy egy új webáruház indulásakor a költségek csökkentése szinte minden esetben fontos tényező, ezért sajnos sokszor előfordul, hogy az ilyen törekvések áldozatává válnak a termékfotók. Pedig az internetes értékesítés sava-borsa maga a termékkép, ami nem csak bemutat, de lényegében el is ad, így ennek minőségét elspórolni nem csak veszélyes, de egyenesen az üzlet sikerét is kockára teheti.

Az ideális termékfotóknak egyszerre kell megfelelniük a vizuális és a technikai feltételeknek azért, hogy a webshop arculata egységes, működése gördülékeny, a vásárlási folyamat pedig zökkenőmentes lehessen.

Mik a professzionális termékképek legfontosabb tulajdonságai?

  • Az ideális termékfotó nagy méretű és nagy felbontású, de nem annyira, hogy ezzel megterhelje az oldal működését.
  • Pontosan olyan alakú, ami remekül illik a weboldal felépítéséhez, minden terméknél egységes.
  • Jól megvilágított, éles és előnyös, professzionalitást tükröző
  • Részletes, megfelelően nagyítható, hogy a felhasználó alaposan megismerhesse segítségével a termék részleteit
  • Színhű, azaz pontosan ugyan olyan színeket mutat, mint amilyen a termék a valóságban is
  • Kiemeli a termék legideálisabb tulajdonságait, és ezzel nagy meggyőző erővel bír
  • Szemlélteti a termék valós méretét, és akár használat közben is bemutatja azt, a tűpontos érzékeltetés kedvéért

Mint láthatod, sok szempontot kell figyelembe venni, melyek között számos olyan is van, amihez már nem elég egy alapvető kreativitás és az elképzelés. Profi látásmódra, eszközökre és megfelelő fotós tudásra, tapasztalatra is szükség lesz a megfelelő kivitelezéshez.

Legyen a kínált termék bármilyen jó is, ha ezt nem megfelelőképpen prezentáljuk, az interneten böngésző tömeget a milliónyi impulzus között nem fogjuk tudni meggyőzni, ezzel pedig súlyos helyzetelőnyhöz juttatjuk azt a konkurenciát, aki sokkal profibb képeket használt a hasonló vagy éppen ugyan olyan termékek szemléltetésére.

Érdemes hát a termékfotózást befektetésképpen értelmezni, egy olyan lépésként, mely elkerülhetetlen a vágyott siker eléréséhez.

Bodogán Sándor